Ce sunt stenturile venoase și care este rolul lor?

Cuprins

Ce sunt stenturile venoase?

Stenturile venoase sunt tuburi cu ochiuri metalice care au rolul de a deschide pereții venoși îngustați sau blocați. Acestea acționează ca o schelă pentru a menține venele deschise. În cele mai multe cazuri, chirurgii plasează stenturi venoase în venele mai mari, centrale, cum ar fi cele care se găsesc în: picioare, piept sau abdomen.

Ce afecțiuni se tratează cu stenturi venoase?

Cheagurile de sânge cronice sau alte afecțiuni care comprimă sau îngustează venele, limitând fluxul sanguin, sunt cele mai des întâlnite probleme de sănătate pentru care medicul dumneavoastră vă poate recomanda stent venos.
La Clinica VenArt, medicii noștri folosesc stenturi venoase pentru a trata afecțiuni precum: Tromboza venoasă profundă cronică.
Este un cheag de sânge într-una dintre venele mari și profunde care reduce cantitatea de sânge care ajunge de la picior (uneori și de la braț), la inimă și plămâni.

Sindromul posttrombotic

Acest sindrom poate deteriora venele. În acest caz, puteți întâmpina probleme precum umflături ale membrelor afectate și dureri cronice. Dacă ați suferit de tromboză venoasă profundă, s-ar putea să dureze ani de zile până să aveți simptome ale sindromului posttrombotic.

Sindromul May-Thurner

Din cauza acestei afecțiune, artera iliacă dreaptă (artera care face legătura între abdomen și piciorul drept) face presiune asupra venei iliace stângi (artera care face legătura între abdomen și piciorul stâng). Din cauza acestei presiuni, artera iliacă stângă se îngustează și se cicatrizează, ceea ce duce la umflături cronice ale piciorului stâng, dureri și oboseală.

Sindromul Spărgătorul de nuci

Această afecțiune face ca arterele din apropierea rinichiului să comprime vena renală stângă (vena care face legătura cu rinichiul stâng), iar sângele curge înapoi și provoacă dureri de flanc (partea stângă a peretelui abdominal, cuprins între ultima coastă și șold) și sânge în urină.

Hemodializă/fistule arteriovenoase:

În cazul în care faceți hemodializă și iar grefele sau fistulele se confruntă cu o scădere a fluxului sanguin, medicul dumneavoastră vă poate recomanda uneori stenturi venoase. Stentul deschide, de asemenea, venele centrale din piept, ceea ce ajută la drenaj pentru accesul la dializă.

Cum trebuie să te pregătești pentru procedura de montare a stentului venos

Medicul dumneavoastră specializat în chirurgie vasculară vă va întocmi istoricul medical, va efectua un examen fizic, iar în cazul în care este nevoie, se poate să vă solicite imagini sau alte teste, precum o ecografie, pentru ca medicul dumneavoastră să aibă o imagine clară a structurii vaselor dumneavoastră de sânge pentru a putea localiza cu exactitate orice îngustare sau blocaj. De asemenea, se poate să vă cearā să realizați o venogramă, care este o radiografie care îi permite medicului dumneavoastră să vadă anatomia venelor dumneavoastră.

Procedura de montare a stentului venos

Cum se realizează procedura de montare a stentului venos

Este suficientă o sedare moderată pentru ca medicul dumneavoastră să poată plasa stenturile venoase. Însă, în cazul în care observă că în venele dumneavoastră există un cheag sau o altă obstrucție, acesta s-ar putea să opteze mai întâi pentru o angioplastie înainte de a plasa stentul.
O angioplastie este o procedură medicală minim invazivă, prin intermediul căreia venele (sau arterele) blocate sau îngustate sunt lărgite.
După ce veți discuta toate aspectele, medicul dumneavoastră va realiza următoarele procese în timpul angioplastiei venoase.
Va introduce un ac într-o venă din zona dumneavoastră inghinală sau în spatele genunchiului dumneavoastră, în funcție de vena care are nevoie de stenting, apoi va introduce un fir de ghidare și va trece o teacă de cateter peste el, urmată de un cateter de ghidare prin teacă.
După aceea, medicul, va utiliza fluoroscopia (ghidarea cu raze X) pentru a dirija cateterul spre locul unde vena este îngustată sau blocată, iar apoi va înainta un cateter cu vârf de balon la locul unde vena este îngustată sau blocată. Acel balon îl va umfla și dezumfla de câte ori este nevoie, până când vena care vi s-a îngustat sau care s-a blocat se va lărgi.
Ulterior, pentru a plasa stentul venos, medicul dumneavoastră va îndepărta balonul pe care l-a folosit pentru angioplastie și va introduce un cateter cu un stent închis pe el, pe care îl va așeza în venă. Stentul va împinge în exterior pereții venei, fiind, de fapt, un suport care are rolul de a o menține deschisă. La final va îndepărta cateterele și va aplica presiune asupra locului unde a introdus acul pentru a închide rana.

Cât durează spitalizarea și recuperarea după procedura de stenting?

Recuperarea după angioplastie și stenting este de obicei scurtă. Externarea din spital are loc, de obicei, la 12-24 de ore după ce se îndepărtează cateterul. Mulți pacienți se pot întoarce la muncă în câteva zile sau o săptămână după o procedură.

De ce să alegeți Clinica VenArt pentru un stent venos?

La Clinica VenArt, suntem experți in patologia vasculara, va putem oferi de la tratamente minim-invazive arteriale si venoase pana la procedurile clasice uzuale cum ar fi operatiile de carotida , medicii noștri având zeci de ani de experiență și fiind specializați în clinici renumite din Europa și SUA.
Dacă stentingul venos nu este cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră, vă vom recomanda alte tratamente mai potrivite nevoilor dumneavoastră.
Dacă doriți o consultație, nu ezitați să ne contactați.

Alte Articole

Când este necesară septoplastia (operație de deviație de sept)?

septoplastie opertia de deviatie de sept clinica venart cluj napoca romania
Un sept este deviat dacă este strâmb sau îndoit în loc să fie drept. În cazul unei deviații de sept, poate fi blocată una sau ambele camere ale nasului și pot apărea probleme cu respirația.

Măsuri de prevenire împotriva infectării cu virusul Covid-19

Masuri de prevenire impotriva infectarii cu virusul Covid-19
Avand in vedere contextual actual, masurile pe care suntem obligati sa le respectam si protocoalele pe care le-am implementat in vederea limitarii raspandirii coronavirusului, va rugam

Ai fost programat la o operație? Ce ar trebui să știi înainte și după

VenArt - Ai fost programat la o operatie - Ce ar trebui sa stii inainte si dupa
Urmează să ai o operație și nu știi la ce să te aștepți? Lipsa de informații îți induce o stare de anxietate sau frică? Cu cât o să știi mai multe despre intervenția la care urmează să

Augmentarea mamară prin transfer de grăsime sau implant mamar

VenArt - Augmentare mamara prin transfer de grasime sau implant mamar
Dimensiunile sânilor dumneavoastră nu sunt cele dorite sau din diferite cauze, cum ar fi scăderea în greutate sau sarcina, aceștia și-au pierdut din volum? Sau poate există o asimetrie

Ce sunt herniile: tipuri, simptome si metode de tratament

VenArt - Ce sunt herniile - tipuri - simptome si metode de tratament
Ce sunt herniile? Herniile sunt afectiuni cauzate de efortul fizic sustinut si continuu, in mod special. Cu toate acestea, desi herniile apar in special in urma mai multor activități susținute

Ce este screeningul și cum ajută la diagnosticarea cancerului

Ce este screeningul și cum ajută la diagnosticarea cancerului Venart Cluj Napoca
Ce este screeningul? Testele de screening sunt efectuate pentru a putea detecta cancerul înainte că pacientul să prezinte simptome. În acest fel, cancerul poate fi depistat într-un
Introduceți numărul de telefon. Recepția clinicii vă va suna și vă va îndruma pas cu pas pentru a veni în întâmpinarea dorințelor dumneavoastră. Puteți pune întrebări și vă vom ajuta să luați o decizie conformă cu nevoile pe care le aveți.